Pieterpost.reismee.nl

Enjoy the silence

23 januari 2011

Deel II, Etappe 5: Groesbeek-Gennep, 15 kilometer

Na een brakkezaterdag in bed te hebben doorgebracht (nog bedankt Carlo

Laughing
), stonden we zondagochtend alweer vroeg naast ons bed. Met de auto zijn we naar Gennep gereden. Nog voordat we aanstalten hadden gemaakt om de bushalte te gaan zoeken, kwam er al een vriendelijke bejaarde man naar ons toe om de weg te wijzen. We moesten de weg naast de kerk in. En jawel, daar stond het al: 'Ik ben er' (op de kerk). Voordat de bus naar Nijmegen vertrok, hebben we nog even heerlijk ontbeten in de stadsherberg. In Nijmegen aangekomen, bleek de bus naar Groesbeek al voor ons klaar te staan
Laughing

In Groesbeek was het even zoeken naar het zuiden, het begin van de wandeling. Toeval of niet, maar ook hier hebben we een rondje om de kerk gelopen (nadat opnieuw een vriendelijke meneer op een fiets ons de weg had gewezen). Toen we uiteindelijk het begin hadden gevonden (na een kilomter extra te hebben gelopen..), konden we van start gaan. Met onze regenjassen aan, want het was een beetje druilerig weer.

Een zeer mooie, 15 kilomter lange wandeling heeft ons o.a. langs een wijngaard (Klein Amerika), een smeltwaterdal, dammetjes, vijvers, een veenmoeras, de St. Jansberg en het Duitse Reichswald geleid. Gelukkig bleef het bij af en toe wat motregen en zijn we niet erg nat geworden. Wel waren de bospaden erg drassig, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat ons vooral opviel aan deze wandeling, was dat het zo ontzettend stil was onderweg. We hebben alleen een paar genietende bejaarden, verstandelijk gehandicapten, een zwerm wilde ganzen , een kip en een zwarte corss-meeting gezien en gehoord. O ja, en Cruella de Ville (zonder haar 101 Dalmatiers). We waren blij verrast ook nog een restaurant tegen te komen, waar we wat hebben gedronken.

Net voordat het ging schemeren zijn we, opnieuw moe maar voldaan, in Gennep aangekomen. We hebben langer over deze wandeling gedaan dan verwacht. Evaluerend zijn we er nog niet helemaal achter waar dit nu aan lag. Aan ons tempo, ons orientatievermogen, de intuitie van Marielle of aan de hoge bergen die we hebben moeten beklimmen...

Aantal kilometers gelopen: 29

Aantal kilomters te gaan: 463

Aantal blaren: 0

Aantal meelopers: 0

Aantal beklommen bergen: 1

mathieu

Heee Dames,

Jullie zijn de zeer inspirerende film van zaterdag vergeten te vermelden. Dit moet jullie toch extra veel motivatie en inspiratie hebben gegeven om deze loodzware tocht te volbrengen.
Wat betreft de duur. Als grond drassig is zuigt hij enorm dus kom je langzamer vooruit ;-)

gr. M