Pieterpost.reismee.nl

Lost

8 juni 2014

Deel I, Etappe 2:Winsum-Groningen, 19 kilometer

In het Pinksterweekend 2014 was het dan weer zover. Tja, dat is alweer even geleden inderdaad.. Some stories take time.. Het plan voor dit weekend Groningen begon met een leuke aanbieding in de krant. Inmiddels zijn we erachter waarom het een aanbieding was. Iets met verbouwing, uitzicht en zo. Maar gelukkig kon niets of niemand ons uit ons goede humeur halen. Na een lange treinreis op een tropisch warme dag kwamen we aan op station Groningen. Helaas stonden daar geen NS-fietsen voor ons klaar en helaas ook geen scooter (met dank aan een computerstoring, het had zo mooi kunnen zijn: we zagen onszelf al zitten met onze wapperende haren in de wind op een scooter). Maar gelukkig was daar onze reddende fietsenstallingbeheerder/stadslolbroek, die twee huurfietsen voor ons had staan. Zijn motto: "You Winsum, you lose some" . Met een big smile op onze gezichten fietsten we opgetogen richting Aduard. Na een heerlijke fietstocht door de stad Groningen en omliggende weilanden kwamen we moe en trots (vooral over onze navigatievermogens, wat minder over onze conditie) aan bij ons hotel.

De volgende dag zijn we naar Groningen gefietst, waar we de trein naar Winsum hebben genomen. Daar kon de wandeling dan eindelijk beginnen. Een wandeling met vooral uitzicht op weilanden, boerderijen, weilanden, koeien, stieren, wierden (vraag ons niet wat het zijn), kanalen, weilanden en woonboten. Terugdenkend aan de wandeling zijn er een aantal herinneringen die naar boven komen: twee lichtelijk verdwaalde vrouwen (o, ik geloof dat wij dat waren trouwens), een spannende illegale alternatieve route over het erf van een boerderij, een verdwaald molletje (dat wij natuurlijk, dierenvrienden als wij zijn, de goede kant op hebben gewezen), een grote enge stier (gelukkig op veilige afstand), een kikkerconcert (het ging ongeveer zo: pom, pom, pom, pom, pom, pom), een hele harde regenbui (terwijl wij gelukkig heerlijk zaten te lunchen), een gevonden mobiele telefoon (Marloes denkt nog steeds van een prins op een wit paard, maar helaas is die de weg kwijt geraakt en wilde de politie in Groningen ook niet meewerken: zonde!). De tocht eindigde met een heerlijk biertje in een heerlijk park en later nog een paar op de markt, met uitzicht op de Martinitoren.

Aantal kilometers gelopen totaal: 65

Aantal kilomters te gaan: 427

Aantal blaren: 0

Aantal meelopers: 0

Aantal geredde dieren: 1

Aantal gevonden voorwerpen: 1

Aantal stijve spieren: ontelbaar

Mathieu

Tsja leuk verhaal. Maar volgens mij heb ik een groot gedeelte ervan ruim driekwart jaar geleden reeds gehoord ????????????

Mathieu

Ook hier alleen vraagtekens. Jammer maar was ook een knipoog.