Pieterpost.reismee.nl

Ask the tree

25 mei 2015

Deel I, Etappe 12: Holten-Laren, 15 kilomter

Deze keer stonden we op zondagochtend om 7.50 uur, uitzonderlijk fit mag ik wel zeggen, op station Helmond. De dag was aldus goed begonnen. Een paar dagen voor onze tocht kwamen we erachter dat onze goedkope treinkaartjes nog maar tot en met 25 mei geldig waren.. (of is eerste Pinksterdag toch een feestdag..?). Dus maar snel een route gepland. Goed voorbereid gingen we op pad: schoenen waar je geen zere voeten in krijgt, check; nog een paar schoenen waar je geen zere voeten in krijgt, check; zonnebrand, check; broodjes, check; verbandtrommel, check; een rugzak met ritsen die werken, ehhhhh, dat moest nog even geregeld worden in de trein. Na een tussenstop in Deventer, kwamen we met enige vertraging vlak voor de middag aan in Holten, het beginpunt van onze tocht.

We hebben de hele tocht heerlijk in het zonnetje gelopen. Marielle durfde het zelfs aan om in haar korte broek te lopen (want tja, Holten...). De routebeschrijving was meestal goed te volgen, met uitzondering van het punt waarop we " min of meer rechtdoor" moesten... Gewoon links dus! Wat hebben we allemaal gezien onderweg... Nou, heel veel bomen, beekjes, boerderijen, landgoederen, akkers, een reiger, schapen, koeien, paarden, rupsen en nog veel meer. Deze keer ook veel andere wandelaars trouwens (met en zonder gps). En, als kers op de taart: de dikste eik van Nederland! Daar wandelden we graag een stukje voor om. En net toen we hevig teleurgesteld hadden geconstateerd dat de enige mogelijkheid om koffie te scoren onderweg dicht was, werden we gered door twee lieve kinderen die ons koffie aanboden. En wat kregen we bij de koffie....? Een stuntvliegtuig dat figuren maakte in de lucht. Een 9 toch? Of stond er toch, wil je met me trouwen..? En wederom moe, maar voldaan kwamen we eind van de middag aan in Laren, waar we meteen konden neerstrijken op een zonnig terras. Toen nog met de regiotaxi naar Lochem. Snel, of eigenlijk heel snel, een hapje gegeten (over snelle service gesproken) en met de trein terug naar het zonnige zuiden.

Wat een heerlijke dag!!

Aantal kilometers gelopen totaal: 96